Wie zijn wij?

Stichting Talent Aan Zet is opgericht in 2022 en is in Rotterdam actief. De stichting bestaat uit het bestuur, medewerkers, vrijwilligers en stagiaires.

Het bestuur is verantwoordelijk voor het beleid, uitvoering, financieel beheer en de interne en externe communicatie. De medewerkers, vrijwilligers en stagiaires zijn talentvolle jongeren met vaak veel ervaring in sociaal welzijn en onderwijs.

De stichting werkt op lokaal niveau samen met verschillende netwerkpartners om zo een op maat gemaakt activiteitenprogramma in de wijk uit te voeren.

Missie en visie

Stichting Talent Aan Zet heeft als doel talenten van bewoners te bemerken, bevorderen en benutten. Het bewerkstelligen van gelijke kansen voor iedereen; voor de jongste Rotterdammers om gezond, veilig en kansrijk op te groeien, voor (jong)volwassenen om maximaal mee te kunnen doen met de samenleving, voor ouderen en anderen voor wie het niet vanzelfsprekend is om met plezier in de stad te wonen.

Het vergroten van de verbinding van bewoners op verschillende niveaus; onderling, met alle Wijknetwerkpartners (scholen, Politie, welzijnsaanbieders en verenigingen) en de gemeentelijke organisatie. De sociale cohesie versterken door de betrokkenheid en netwerken van bewoners te verruimen en tot nieuwe ideeën en initiatieven te komen.

Het bevorderen van de ontwikkeling van kinderen en jongeren door actieve inzet op het gebied van kennis, sport en cultuur op scholen en in wijk door gebruik te maken van bestaand talent.

Stichting Talent Aan Zet tracht haar doel te bereiken door een activiteitenaanbod met en voor alle bewoners te creëren waar verscheidene talenten kunnen worden ontdekt en waar ruimte is om samen de talenten te ontwikkelen.

De mogelijkheid te bieden ontwikkelde talenten in te zetten in de vorm van (vrijwilligers) werk ten behoeve van de wijk en het individu (ervaring). Opzetten en coachen van buurtpreventieteams en zorgen voor passende verbinding met veiligheidsambtenaren om de leefbaarheid in de wijken te bevorderen. Ondersteuning bieden bij het maken en onderhouden van warme banden tussen bewoners en de wijkraden. Een luisterend oor bieden voor ideeën en initiatieven van bewoners voor de wijk en ondersteuning bieden in de totstandkoming en uitvoering.

Invulling geven aan lesuitbreidingen op verschillende aspecten door bestaande talenten in te zetten voor workshops, trainingen en sportactiviteiten op scholen en in wijkgebouwen.

Check onze pagina’s! Volg ons op LinkedIn en Instagram